Minden egy rajzzal kezdődik, még egy ajakápoló is!
Néha szinte bele sem gondolunk abba, hogy minden dolog, amit magunk körül látunk, eleinte csak egy rajz formájában létezik. Bizony ám! Ahhoz, hogy legyártsanak egy terméket, legyen szó autóról, kávéfőzőről, vagy éppen egy kozmetikai termékről, arról először egy tervet készítenek. Lerajzolja egy mérnök, vagy éppen grafikus, hogy az adott termék hogy nézzen ki, majd a rajz alapján elkezdik legyártani, hogy valóságos legyen, ne pedig csak kétdimenziós, papír alapú.
Ha az ember azt mondja, hogy szeret rajzolni, vagy éppen jól rajzol, akkor a legtöbbünknek az jut eszébe, hogy leül néhány színes ceruzával és egy papírral, majd megalkot egy csendéletet, vagy éppen egy arcot, pedig a rajzolás művészete ennél bőven sokrétűbb. A technika fejlődésének köszönhetően a rajzolás már nem feltétlen egy papír alapú dolog. Léteznek digitális rajztáblák, amik egyből betáplálják a gépbe a művet, illetve rengeteg olyan grafikus program is, ahol az egér és a billentyűk segítségével hozhatjuk létre a kívánt ábrát.
Vegyünk például egy ajakápolót. Miért pont az azt? Mert éppen az van itt mellettem az asztalon. Nemrégiben egy kedves barátnőmtől kaptam ajándékba egy remek natúr ajakápolót, ami csak természetes anyagokat tartalmaz és csodát tesz a számmal. Szóval ha jól megnézünk egy ilyen terméket, akkor úgy tűnhet, hogy elég egyszerű a kialakítása. Egy henger alakú tárgy, márkajelzéssel az oldalán. Na de tényleg ennyi az egész?
Habár egy ajakápoló külsejének megalkotása egyszerűbb, mint rekonstruálni a Sixtus-kápolna híres freskóit, de attól még ugyan úgy sok munka van vele. Valakinek meg kell tervezni, utána pedig le is rajzolni, hogy pontosan milyen alakú legyen az ajakápoló tégelye, milyen legyen a keresztmetszete, milyen színű legyen és hogyan csatlakozzon rá a kupak. Utána pedig jön maga a dizájn. Vannak díszesebb és kevésbé feltűnő címkével ellátott termékek, de legyen szó bármelyikről, egytől-egyig meg kell őket rajzolni.
Ugye milyen érdekes dolog ez?
A rajzolás egy nagyon sokrétű tevékenység, és ha valaki igazán jó benne, akkor nagyon sok lehetősége van az elhelyezkedésre. Szerintem kifejezetten érdekes dolog lehet egy kozmetikumokat gyártó cégnél dizájnernek, vagy grafikusnak lenni és a legújabb termékek külsejét megalkotni. Az izgalom mellett pedig ez egy kifejezetten nagy kihívással járó tevékenység is, hiszen nagyon sokan az alapján vesznek meg valamit, hogy az felkelti-e a figyelmüket. Ha elég csábító a termék, akkor nagyobb valószínűséggel landol a kosárban.
Nagyon szeretek rajzolni és mindig izgalommal tölt el, hogy ebben a tevékenységben mennyi lehetőség rejlik. Legközelebb, ha a kezetek ügyébe akad bármi, legyen az mondjuk egy ajakápoló, vagy éppen bármi más, akkor gondoljatok bele abba, hogy mielőtt legyártották, az is egy rajz, illetve terv formájában létezett. Engem ez teljesen lenyűgöz!